Veelgestelde vragen

1. Hoe verloopt het verzendproces als ik een product bestel?
2. Kan ik een product ruilen of retourneren?
3. Op welke manier kan ik producten betalen?
4. Hoe kan ik producten bestellen?
5. Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?
6. Hoe kan ik inloggen in Mijn account?
7. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor mijn account?
8. Hoe kan ik producten zoeken op de website?
9. Hoe werkt het winkelmandje?
10. Waar kan ik mijn orderstatus bekijken?

Hoe verloopt het verzendproces als ik een product bestel?

Nadat uw betaling is ontvangen zullen wij de bestelling zo spoedig mogelijk naar u verzenden.

De vermelde prijzen zijn inclusief verzendkosten.

Standaard verzendingen  worden binnen Nederland gratis verstuurd. De levertijd bedraagt gemiddeld 4 tot 5 werkdagen indien de producten op voorraad zijn. Indien de producten niet voorradig zijn laten wij u dit direct weten. Wellicht dat uw bestelling wel in een voor uw acceptabele alternatieve kleur voorradig is.

Indien dit niet het geval is kunt u altijd uw bestelling kosteloos anuleren.
Alle bestellingen worden in de regel verstuurd met PostNL of UPS. Na verzending ontvangt u een email ter bevestiging en een track & trace code zodat u uw bestellingen kunt volgen.

Wij trachten er voor te zorgen dat bestellingen z.s.m. bij u worden afgeleverd. Afhankelijk van PostNL/UPS moet u rekening houden met 1 tot 2 dagen verzendtijd. Houdt er rekening mee dat bestellingen in het weekend pas na het weekend worden verwerkt. Het kan dus iets langer duren voordat u uw bestelling thuis hebt. Voor leveringen in Belgie en Duitsland geldt dat de levertijd aan aantal dagen in beslag zal nemen.

Kan ik een product ruilen of retourneren?

Als uw bestelling bezorgd is heeft u 14 dagen de tijd om de artikelen te bekijken en/of te passen. Bent u niet helemaal tevreden? Dan kunt u het artikel, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking retourneren of ruilen. Indien de producten zijn gebruikt en/of gevukld zijn geweest met water vervalt het recht op retour.

Retour aanmelden

Het retourneren van een product kan alleen wanneer u het product aanmeldt via de aanmeldprocedure: Teruggaven
Na ontvangst van de aanvraag bij de klantenservice ontvangt u een e-mail met een retournummer voor de verdere afhandeling. Retourzendingen welke niet zijn aangemeld worden niet in behandeling genomen. Vergeet in de aanvraag niet uw ordernummer en artikelnummers(s) te vermelden. Zonder deze gegevens kunnen wij het verzoek niet verwerken.

Retourprocedure

Doe de originele factuur in uw retourzending en schrijf hierop het retournummer dat u van ons heeft ontvangen. Vermeld tevens uw bankrekeningnummer. Nadat wij het retourpakket hebben ontvangen en hebben gecontroleerd op compleetheid, zullen wij de retour procedure afhandelen. De aankoop dient, indien redelijkwijs mogelijk compleet en onbeschadigd te worden teruggestuurd. Eventuele schade aan het product kan worden verrekend op het terug te storten bedrag. Retourzendingen welke niet of onvoldoende zijn gefrankeerd worden niet geaccepteerd en verwerkt.

 

Op welke manier kan ik producten betalen?

iDeal is de meest gebruikte betaalmethode op internet en is snel, veilig en betrouwbaar. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Triodos Bank, dan kun je direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Hoe kan ik producten bestelllen?

U kunt via internet 24 uur per dag bestellen. Plaats de betreffende artikelen in uw winkelmandje. U kunt vervolgens verder gaan met afrekenen of u kunt verder winkelen. In uw winkelmandje worden alle artikelen getoond die u uit onze winkel geselecteerd heeft. Daarna doorloopt u de stappen uit het bestelproces, het invullen van uw persoonlijke gegevens en de verzendgegevens en u bent klaar! U kunt altijd terugkomen bij uw winkelmandje door op het winkelmandje te klikken rechtsboven in het scherm.

 
Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?

Om uw bestelling goed te kunnen afhandelen hebben wij een aantal gegevens van u nodig. We maken voor u een account aan wanneer u uw eerste bestelling bij ons plaatst.

Uw wachtwoord binnen Mijn Account is strikt persoonlijk en wordt nooit aan derden verstrekt. Gebruik nooit een wachtwoord dat u vaker gebruikt. Wij raden u aan om een makkelijk te onthouden wachtwoord te gebruiken die u alleen maar bij ons gebruikt en niet bijvoorbeeld voor uw internetbankieren etc.

 

Hoe kan ik inloggen in Mijn account?

Indien u al eerder heeft besteld, kunt u inloggen door boven op de pagina op "Login" te klikken en uw e-mailadres en wachtwoord in te voeren. Nadat u bent ingelogd, kunt u uw gegevens controleren, aanpassen en de status van uw bestelling, history en verlanglijst bekijken. Als u ingelogd bent kunt u ook snel en gemakkelijk een nieuwe bestelling plaatsen zonder opnieuw uw persoonlijke verzend- en aflevergegevens in te vullen. Tenslotte kunt u via uw account éénvoudig berichten naar ons sturen waardoor het éénvoudig is om uw vragen te stellen zonder u daarvoor emails hoeft te sturen. Antwoord op uw vragen vind u op dezelfde plek ook weer terug.


Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor Mijn Account?

Indien u uw wachtwoord bent vergeten kunt u gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik op wachtwoord vergeten en vul vervolgens uw e-mailadres in. Binnen enkele minuten nadat u uw e-mailadres heeft ingevoerd, ontvangt u van ons een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord.


Hoe kan ik producten zoeken op de website?

Er zijn verschillende manieren om een artikel te vinden bij Yupika. U kunt in het zoekveld bovenin de site zoeken op trefwoord. Ook kunt u het navigatiemenu aan de linkerkant en de bovenkant van de webpagina gebruiken om te bladeren binnen de categorieën.


Hoe werkt het winkelmandje? 

Het aantal artikelen in uw winkelmandje wordt rechtsboven in de site weergegeven. U kunt hier op klikken om naar de winkelmandje te gaan. Daar hebt u nog een aantal extra opties:- Om een artikel te verwijderen klikt u op het prullenbakje naast het betreffende artikel.- Om uw bestelling te voltoooien klikt u op afrekenen. Nadat u uw bestelling heeft afgerond, krijgt u altijd een bevestiging per e-mail toegestuurd met daarin uw ordernummer en een overzicht van de door u bestelde artikelen.In uw account vindt u ook een uitgebreid overzicht van uw orders en de bestelde artikelen.


Waar kan ik mijn orderstatus bekijken?

U zult via email bij elke orderstatusupdate een email ontvangen. Zodra uw bestelling is verzonden zult u een traceercode* van ons ontvangen. U kunt de verzending van uw bestelling volgen (alleen beschikbaar voor postzendingen binnen Nederland en niet van toepassing op brievenbuszendingen).

Hoe werken kortingscodes?

Wanneer u een kortingscode van ons hebt kunt u deze code invoeren wanneer u een bestelling gaat plaatsen. De werking is heel eenvoudig: u voert de code in tijdens het afrekenproces en uw korting wordt automatisch berekend. Wanneer u een geldige code invoert zal de korting automatisch worden berekend.

Wilt u ook op de hoogte worden gehouden van kortingsacties? Volg ons dan op Twitter, Facebook.